zaterdag 18 juni 2022

Ik wilde zoveel moediger zijn!

Deze week ben ik één keer naar het bos geweest. Het was sprookjesachtig mooi en ik heb heel langzaam gelopen. Op mijn fotoblog wil ik meer foto's plaatsen. Hier alleen deze: het weggetje door het bos.

Ik werd er rustig van (het bos)
Zo groen in het bos! Ik werd er rustig van. Echt waar hoor: bewust tijd doorbrengen in de bossen - helpt me om beter om te gaan met de stress en spanningen.

Groen is een kleur die onze ogen en geest kalmeert. De aanwezigheid van groene bomen vult het gebied met een overvloed aan zuurstof. Door het ontvangen van zuivere zuurstof worden onze hersencellen geactiveerd.


Halverwege de week begon ik me minder moe te voelen. Minder down en kreeg ik zin om dingen op te pakken.

Ik wilde zoveel moediger zijn
Als ik nu terugkijk ging het halverwege de week een stuk beter. Ik had meer energie en voelde me niet zo duizelig als ik opstond. Maar op donderdag ik liet me flink gevangen nemen door mijn angst voor de aankomende behandeling (zie punt 9 van mijn collage).

Ik wilde zoveel moediger zijn! 


9 willekeurige foto's

  1. Ik las deze week het boek van Ineke Kraijo uit. Het heeft: Het zwarte jaar en ik vind het zo'n goed boek. Het speelt in 1847. Ierland werd jarenlang geteisterd door een hongersnood en in 1847 was de situatie heel ernstig. Warm aanbevolen.
  2. Ik ging naar het bos. Het rook zo lekker na al de regen. De vogels floten en zon klom hoger en hoger. Wat een mooi begin van de dag! Ik hurkte neer bij een modderige plas op het bospad. Muggen zoemden om mijn hoofd. Klikkerdeklik: alweer een foto.
  3. Samen koffie drinken. Het levert nog steeds gouden momentjes op.
  4. Ik had eindelijk weer puf om iets te doen. Ik ging naar de bloemenwinkel. Mijn planten moesten nodig verpot worden. Het was heerlijk om dat te doen. Ik zag zoveel mooie bloemen daar. En kocht twee zakken potgrond en een paar bruine bloempotten. Ik houd van terracotta. Ik zou zelf  wel bloempotten willen maken van roodbakkende klei.
  5. Een supergrote maan stond boven de donkere daken van de huizen. Als ik het goed heb wordt deze maan in de USA aardbeienmaan genoemd, omdat ze te zien is aan het begin van het aardbeienseizoen. 
  6. Iedere dag scheur ik een kalenderblaadje af. De achterkant gebruik ik dan als mijn to-do lijstje. Die dag stond erop: "Het leven gaat niet over wachten tot de storm voorbij is, het gaat over leren dansen in de regen." 
  7. Ik bakte aardappeltjes. Ze vonden ze lekker. 
  8. Mijn orchidee vind het zo leuk om gefotografeerd te worden. Ik geniet er ook van.
  9. Eindelijk naar de endodontist. Hij deed 4 kanaalbehandelingen. Ik was erg zenuwachtig maar heb heel netjes stil gelegen in de kobaltblauwe stoel. Nu is het achter de rug. Ik hoop en bid dat mijn kaakpijn verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Grote plant (en zwaaiende ik)
Tenslotte nog een video mijn HEEL grote plant: Alocasia Zebrina. Ik heb hem naar buiten gesjouwd omdat het zo lekker warm was deze week. Wat een bladeren hè? 

Zie je mij ook, in het raam? Ik zwaai naar je.


Aardbeienmaan, molen en kerk

En hier nog wat plaatjes van die aardbeienmaan. Ik vond hem niet heel erg groot. Misschien had ik daar eerder voor uit het raam moeten kijken. Ik vond het moeilijk om scherpe foto's te maken in het donker. De molen van Veenendaal is ook in beeld. En op de foto, links onderin, zie je de verlichte wijzerplaat van de Julianakerk.
In de tweede wereldoorlog is deze kerk kapot geschoten en zwaar beschadigd. Dat had ook te maken met de hoogte. De hoge toren werd door de Duitsers gebruikt als uitkijkpost. Na de oorlog is de kerk volledig gerestaureerd.

⛅☀️❤ Ik eindig met de quote die ik noemde. Wat vind jij van de quote?

Het leven gaat niet over wachten tot de storm voorbij is, het gaat over leren dansen in de regen.

2 opmerkingen:

  1. Als je een echt grote maan wilt zien, moet je bij opkomst van de maan, richting Ede kijken.... zo mooi en dan is hij ècht heel groot.
    Dat zag ik vorige keer (per ongeluk ;) vanuit de auto en ik wist eerst niet dat het niet de zon was...)
    Ik heb terug gezwaaid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo leuk, RiaN, dat je hier langskomt. Gisteren een regenboog gezien. Die was ook heel mooi. Hij stond boven jullie huis, die kant op dus.

      Verwijderen